ADAS&ME
Davant el desenvolupament de la tecnologia que permetrà la conducció autònoma, el projecte ADAS&ME treballa en l'associació automàtica entre aquest mode de conducció, l'estat del conductor i el seu entorn.
25/02/2019
Objectius
La indústria de l'automòbil considera unànimement que la majoria d'accidents de trànsit es deuen, en major o menor mesura, a l'error humà (depenent de l'estudi, el percentatge d'accidents amb implicació directa d'error humà oscil·la entre el 80 i el 90%). L'automatització de la conducció és una tecnologia que, entre d'altres reptes, ha de contribuir a corregir l'error humà i, d'aquesta manera, disminuir la sinistralitat en carretera i augmentar l'eficiència del transport.
La transició entre els modes de conducció manual i automàtic és un aspecte que encara requereix de molta recerca per aconseguir l'acceptació dels usuaris. El projecte europeu ADAS&ME desenvolupa sistemes avançats d'assistència al conductor (ADAS, Advanced Driving Assistance Systems) per a tots els tipus de vehicles amb l'objectiu de promoure una mobilitat segura durant la transició cap a l'automatització.
Els sistemes ADAS&ME prediuen el comportament de l'usuari a través del monitoratge del propi conductor i de les condicions externes gràcies als HMI (Human-Machine Interface).
Projecte iniciat el setembre de 2016.
Acte final
Després de més de tres anys de recerca, innovació i desenvolupament en el camp dels serveis avançats d'assistència al conductor per a tota mena de vehicles, ADAS&ME va mostrar l'aportació del projecte per a un ús més segur i eficient de la carretera en els diversos nivells d'automatització (vídeo 1, veure vídeo 2 fent clic a la fletxa dreta).
Després de més de tres anys de recerca, innovació i desenvolupament en el camp dels serveis avançats d'assistència al conductor per a tota mena de vehicles, ADAS&ME va mostrar l'aportació del projecte per a un ús més segur i eficient de la carretera en els diversos nivells d'automatització (vídeo 2, veure vídeo 1 fent clic a la fletxa esquerra).
‘Use case’: cotxes
‘Use case’: motocicletes
Activitats
Plenary Meeting ADAS&ME en el RACC: durant tres dies el RACC va acollir la 5a reunió d'aquest projecte finançat pel programa H2020 de la Comissió Europea. El primer dia va servir per veure les evolucions dels diferents use cases, entre els que destaca la maniobra d’emergència en cas de no-reacció del conductor o la reacció intel·ligent del vehicle elèctric per evitar l’ansietat dels conductors davant la manca d’autonomia elèctrica. Els dos últims dies van servir per observar i debatre el desenvolupament dels diversos work packages; el RACC lidera el de comunicació i difusió d’un projecte amb un total de 30 partners d’arreu d'Europa.
Més informació
Documentació
Newsletter ADAS&ME – gener 2018
Newsletter ADAS&ME – maig 2018