HeERO (Harmonised eCall European Pilot)
Projecte paneuropeu destinat a difondre i iniciar la implantació del sistema de seguretat eCall a la Unió Europea (UE). El RACC participa en la implantació del sistema a Espanya.
01/01/2013
Objectius
L’objectiu principal del projecte és preparar els països participants per al desplegament de la infraestructura necessària –a nivell tècnic, organitzatiu i legislatiu– perquè qualsevol vehilce equipat amb un dispositiu eCall pugui fer una trucada estandarditzada d’emergència a qualsevol servei 112, independentment del país en què es trobi.
L’eCall és un sistema de seguretat electrònic capaç de trucar automàticament als serveis d’emergència en cas d’un accident greu: quan detecta un impacte greu en un accident, inicia automàticament una trucada d’emergència 112 al centre d’emergències més proper i li transmet la ubicació geogràfica exacta de l’accident i altres dades (adreça, número de bastidor del cotxe o tipus de motor).
S’estima que la instal·lació massiva de l’eCall pot ajudar a salvar prop de 2.500 vides l’any a Europa i reduirà el temps de resposta dels serveis d’emergència en un 50% a les zones rurals, i el 40% a les zones urbanes. L’eCall es desplegarà a finals del 2017 a tots els serveis 112 de la UE i els nous cotxes homologats a partir del 2018 el portaran de sèrie.
Desenvolupament
El projecte es va desenvolupar en dues fases:
- Primera fase, de gener del 2011 a desembre del 2013: nou països (Croàcia, Txèquia, Finlàndia, Alemanya, Grècia, Itàlia, els Països Baixos, Romania i Suècia) van desenvolupar proves pilot de l’eCall.
- Segona fase, de gener del 2013 a desembre del 2014: sis països més (Bèlgica, Bulgaria, Dinamarca, Luxemburg, Espanya i Turquia) van desplegar proves pilot nacionals i d’interoperabilitat amb altres països.
Juntament a la contribució en el disseny de les operacions de rescat eCall a Espanya, la participació del RACC en el projecte HeERO2 ha consistit en l’elaboració d’un estudi amb la participació de més de 600 motoristes per a avaluar les expectatives i el grau d’acceptació que tindria un futur sistema eCall adaptat a motocicletes. Espanya ha estat l’únic país d’Europa que ha desenvolupat i testat un prototipus d’unitat telemàtica eCall per a vehicles de dues rodes.
Projecte desenvolupat entre gener de 2013 i desembre de 2014.