Estudi. Green NCAP (febrer 2021)
Els primers resultats dels tests de sostenibilitat de Green NCAP del 2021 han analitzat 25 vehicles. Els més ben puntuats han estat el Volkswagen ID.3 PRO elèctric i el Hyundai Nexo propulsat per hidrogen, que han rebut cinc estrelles de cinc possibles gràcies al seu mínim impacte ambiental.
25/02/2021
Objectius
Green NCAP és el programa europeu d’avaluació de vehicles que mesura l’impacte ambiental dels automòbils amb l’objectiu de promoure l’ús de cotxes més nets. El programa examina el rendiment dels vehicles en condicions de circulació real i els sotmet a proves més estrictes que les exigides legalment als fabricants. A més, ajuda a comprendre les diferències que existeixen entre les diverses estratègies de control d’emissions de les marques i crea un estàndard de referència per als usuaris.
La finalitat de Green NCAP és promoure vehicles menys contaminants, més eficients energèticament i que suposin un major estalvi de combustible. Per aconseguir-ho, d’una banda proporciona informació independent i rigorosa als usuaris i, de l’altra, incentiva els fabricants perquè desenvolupin automòbils amb la màxima eficiència i les mínimes emissions contaminants i de gasos d’efecte hivernacle.
Green NCAP és un consorci europeu, format per administracions, clubs de mobilitat, organitzacions de consumidors i centres de recerca, patrocinat i recolzat per Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Entre els seus participants es troba el RACC com a membre de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA), i fins a una vintena d’organitzacions i laboratoris independents de vuit països d’Europa.
Metodologia
El protocol Green NCAP combina diversos tests en laboratori, en conducció en fred o en mode eco, així com avaluacions en condicions de circulació reals per tal de valorar les emissions reals de cada vehicle.
A més d’avaluar l’eficiència energètica i les emissions que afecten a la qualitat de l’aire, des d’aquest any, Green NCAP també analitza les emissions de gasos d’efecte hivernacle. En un futur també tindrà en compte nous indicadors com l’autonomia dels vehicles o l’energia consumida durant el seu procés de fabricació i, a la llarga, també examinarà tot el cicle de vida del producte. Això permetrà que la comparació entre diferents tipus de combustible i fonts d’energia sigui més completa i justa.