Auditoria. Senyalització d’orientació urbana a localitats de la Costa Brava

L'auditoria de senyalització urbana a set poblacions de la Costa Brava constata la necessitat de millorar aquest aspecte de la mobilitat.

26/07/2016


Objectius

Aquesta anàlisi s'engloba en la col·lecció "Auditories de mobilitat", que té com a objectiu detectar si la senyalització d'orientació compleix les funcions bàsiques per a les quals va ser dissenyada. Per a això, s'analitzen rutes que uneixen punts estratègics del municipi.

Les auditories de senyalització d'orientació urbana analitzen els quatre aspectes següents:

  • Continuïtat (40% de la valoració final): que qualsevol persona pugui arribar a la seva destinació seguint les indicacions sense perdre's pel camí
  • Comprensió (30%): que l'usuari entengui el missatge que està senyalitzat
  • Visibilitat (25%): que els senyals i el contingut d'aquests siguin perfectament visibles
  • Manteniment (5%): que la senyalització estigui en bon estat de conservació

Conclusions

L'estudi revela que la senyalització urbana dels municipis analitzats ha de millorar substancialment en factors com la continuïtat (per a arribar correctament a la destinació) i la comprensió dels senyals dels elements d'interès de cada municipi (entendre les indicacions).

En l'anàlisi per localitats, Blanes i Palafrugell són els únics municipis que arriben al 60% de la puntuació màxima, mentre que Roses i Sant Feliu de Guíxols obtenen un aprovat justat. Lloret, Palamós i l'Escala reben la pitjor valoració.

Recomanacions

Les conclusions de l'auditoria inclouen les recomanacions següents:

  • Cal que tots els municipis facin un pla de senyalitzaciói d'orientació que defineixi els principals pols i garanteixi el seguiment de la senyalització
  • A l'interior de les destinacions urbanes, cal definir les platges de cada municipi i associar totes les destinacions amb els aparcaments més propers
  • Seria recomanable incorporar senyalització variable per a informar els usuaris sobre l'estat dels aparcaments i les alternatives disponibles. Sempre que sigui possible, cal definir aparcaments d'enllaç a les entrades de la ciutat
  • Es recomana revisar el disseny de la senyalització, bo i donant-li uniformitat i establint una política d'implantació de la senyalització d'elements privats
  • Seria recomanable afegir a la senyalització el nom dels carrers principals i de les vies interurbanes per les quals se circula