Informe: Es complica l’objectiu de sinistralitat viària per a l’horitzó 2020
Les dades provisionals sobre la sinistralitat en carretera l’any 2016 s'allunyen de la millora sostinguda que havien presentat en l'última dècada i de l'objectiu per 2020.
30/01/2017
Objectius
El passat dia 3 de gener, la Direcció General de Trànsit (DGT) va fer públics els resultats provisionals sobre accidentalitat en vies interurbanes a Espanya l’any 2016. Segons aquestes dades, es van produir 1.038 accidents mortals en els quals van morir 1.160 persones i 5.067 van necessitar hospitalització com a conseqüència de les ferides sofertes. Aquestes xifres suposen augments de l'1,4% (+15) en accidents mortals, 2,6% (+29) en el nombre de víctimes mortals i 4,3 % (+209) en ferits hospitalitzats.
L'informe analitza l'evolució de la sinistralitat en els últims anys, a partir de l'estudi dels següents aspectes:
- Relació entre l'evolució de la sinistralitat viària i l'evolució de la mobilitat.
- Principals factors que apareixen en els accidents mortals i greus.
- Avaluació de la sinistralitat en el context de l'objectiu fixat per l’any 2020.:
Conclusions
A partir de les dades analitzades, l'informe presenta les següents conclusions:
- El panorama de millora sostinguda que havia presentat la sinistralitat des de les primeries de la dècada anterior sembla allunyar-se.
- L’augment de la mortalitat és atribuïble, en part, a l’increment de trànsit derivat de la millor situació econòmica.
- A la base de l’accidentalitat continua havent-hi factors determinants com la distracció, la velocitat i les conductes de risc.
- Reconduir la mortalitat en accident de trànsit cap a la senda marcada pels objectius 2020 requereix intervenir amb més intensitat sobre els factors clau de l’accidentalitat amb independència de la conjuntura econòmica.