Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (octubre 2018)

L’edició d’octubre de 2018 de l’estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (SRI) ha analitzat 24 models, tant dels cinc grups de pes (0, 0+, I, II i III) com els aprovats segons les normes i-Size.

23/10/2018

Objectius

Des de l’any 2000, el RACC ha publicat almenys un cop l’any l’estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (SRI) de tots els grups de pes que es comercialitzen a Espanya (0, 0+, I, II i III). El 2014 l’estudi va començar a analitzar cadiretes comercialitzades sota la normativa “i-Size”, que actualment conviu amb la regulació anterior.

Els estudis realitzats pels automòbil clubs i ICRT (International Consumer Research and Testing) sobre els sistemes de retenció infantil (SRI) s’han convertit en una guia pràctica i actualitzada per als pares en el moment d’adquirir un SRI.

Els principals criteris d’avaluació de l’estudi són:

  • Seguretat (50% de la valoració final): protecció en cas d’impacte frontal, protecció en cas d’impacte lateral, guiatge del cinturó/ajust a la mida, estabilitat al seient del vehicle i suport del cap.
  • Facilitat d’ús (40%): risc d’ús incorrecte, cordat/descordat del cinturó de l’infant, instal·lació i extracció de la cadireta, modificació de la cadireta (esforç per adaptar-la a un infant més petit o més gran) i instruccions.
  • Ergonomia (10%): suport de les cames, encoixinat i visibilitat per a l’infant.
  • Anàlisi de substàncies nocives.
L’estudi inclou la realització de proves de xoc, de major rigor que les exigides per a l’homologació oficial, així com l’anàlisi de cada SRI per part de professionals independents. Així en resulta una valoració final de cada cadireta segons el barem següent: “molt bé”, “bé”, “satisfactori”, “acceptable” i “malament”.

Comparativa

En aquesta edició de l’estudi, 15 dels 24 models analitzats han rebut la recomanació del club com a “satisfactoris” i tres han resultat “acceptables”. Aquests SRI no només excedeixen clarament els requisits establerts legalment, sinó que els fabricants també van tenir en compte els requisits de les proves de consumidors durant el seu desenvolupament.

Les sis cadiretes restants han rebut la valoració de “molt insatisfactori”:

  • El Foppapedretti Uniko i-Size no va superar l’assaig d’impacte frontal i es va detectar naftalina en la tela de l’encoixinat.
  • Els materials de la funda del Jané Koos i-Size + iPlatform, el Jané Koos i-Size i el Nachfolger Hy5 TT també contenien naftalina, per la qual cosa aquestes cadiretes també van ser valorades com “molt insatisfactòries” a l’apartat de substàncies nocives.
  • Les teles de la funda del Graco Turn2Reach i de l’Osann Fox contenen la substància retardant de flama TCPP, i en l’Osann Fox també es va trobar la substància retardant de flama TDCP. Les concentracions d’ambdues substàncies superen els límits indicats per la normativa europea.

El Nachfolger Hy5 TT és un SRI inflable que ha estat previst per a la flexibilitat en el desplaçament amb diferents mitjans de transport o usuaris de cotxes compartits. Ha estat valorat com a “acceptable” en seguretat i facilitat però “molt insatisfactori” en substàncies nocives.

 

Més informació

 Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (octubre 2018)

Altres comparatives de sistemes de retenció infantil

 Avís legal (estudio octubre 2018)
 Metodologia de l’estudi