Resultats

A dia 8 d’abril de 2021 s’havien produït a Espanya 202 accidents mortals –un menys que l’any anterior– amb el resultat de 216 persones mortes, la qual cosa suposa un descens del 6,5% respecte del mateix període de l’any 2020. Per comunitats autònomes, s’observa un increment de les xifres de morts a Illes Balears, Madrid, País Basc, Galícia, Múrcia o Castella-la Manxa, destacant els 10 morts més respecte al 2020 a la Comunitat de Madrid i els 7 de Balears. Les majors reduccions es registren a Catalunya (12 morts menys), Andalusia (també 12 menys) i la Comunitat Valenciana (-8).

Altres aspectes a destacar són l’increment de morts en vies de gran velocitat (64 morts en 2021 enfront dels 60 de 2020) i l’augment notable de les morts en motos i ciclomotors (creixen un 46%, dels 39 morts en 2020 als 57 en 2021). Aquest creixement contrasta amb la reducció de la sinistralitat mortal en altres col·lectius vulnerables com els vianants o els ciclistes.

Conclusions

En la seva reflexió inicial sobre les dades recollides i la seva comparació a llarg termini, l’informe recull dues conclusions:

  • La reducció del nombre de víctimes mortals durant la pandèmia no és extraordinària, malgrat la situació de restriccions de la mobilitat.
  • S’aprecia una frenada en la reducció de la sinistralitat. En la mesura en què les restriccions a la mobilitat es relaxen, sembla que la mortalitat en la carretera torna a nivells prepandèmics.