IN2CCAM

Projecte d’innovació en l’àmbit de la mobilitat cooperativa, connectada i automatitzada. Finançat pel programa Horitzó Europa, compta amb la participació de 22 socis de 10 països europeus. El RACC participa mitjançant accions de recerca, comunicació i difusió.

27/10/2022

IN2CCAM Awareness Event a Tampere (Finlàndia)

En el marc del projecte IN2CCAM, el RACC va assistir els dies 12 i 13 de juny de 2024 a un acte a Tampere (Finlàndia), que va permetre visitar les instal·lacions del centre de recerca VTT a la localitat. A la trobada es va aprofundir sobre la conducció automatitzada i es van posar a prova els casos d’ús de la investigació del projecte.

Entre d’altres activitats, els assistents van visitar el centre d’operacions remotes (ROC) i van pujar al bus autònom AUNE en circuit tancat. També van provar la llançadora autònoma remota integrada en el transport públic del municipi de Lempääla, amb capacitat per a 22 persones i un operador de seguretat.

Més informació, a la pàgina web del projecte.

Objectius

El projecte desenvolupa, integra i posa en pràctica innovacions de serveis de CCAM («mobilitat cooperativa, connectada i automatitzada», per les seves sigles en anglès) per a sistemes de gestió de flotes i trànsit. L’enfocament es basa en la implementació i integració d’infraestructures físiques, digitals i operatives (PDOI) avançades per enriquir serveis de CCAM i augmentar la seguretat i l’eficiència del trànsit.

Les accions proposades ajudaran a desenvolupar nous conceptes de mobilitat per a passatgers i mercaderies, la qual cosa conduirà a un transport més saludable, segur, accessible, sostenible, rendible i sensible a la demanda a tot el món. Per tant, les innovacions d’IN2CCAM es basen en tres pilars que afecten la seguretat i la resiliència: tecnologia, regulació i factor humà (aspectes individuals i organitzatius).

IN2CCAM abordarà els següents tres reptes principals que s’integraran durant el projecte:

  • Actualització de noves infraestructures físiques, com a senyals de trànsit, traçat de carreteres, carrils dedicats, semàfors.
  • Ús i actualització de noves infraestructures digitals, com a tecnologia de comunicació que millora la connectivitat, sensors de carreteres, càmeres, mapes d’alta definició (mapes HD), dades estàtiques i dinàmiques, nous serveis optimitzats, xarxes de bessons digitals, algorismes de consens.
  • Proposar infraestructures operatives adequades, és a dir, planificació i previsió de la gestió del trànsit, regles de governança, estratègies de gestió de flotes.

El RACC Mobility Club dona suport al projecte en el camp de la recerca de les necessitats, percepcions i expectatives dels usuaris sobre l’ecosistema CCAM, i en activitats de comunicació i difusió. En aquestes activitats, el RACC es basa en la seva àmplia base de membres i la seva extensa xarxa d’experts de la indústria i del sector públic.