Estudi: eficàcia de la proposta del Ministeri de Foment de construir nou rotondes a la N-340

Nota informativa que analitza l'eficàcia de la solució del Ministeri de Foment de construir nou rotondes al pas de la N-340 per les províncies de Tarragona i Barcelona.

15/12/2015


Objectius

Dos mesos després dels greus accidents del setembre passat a la N-340 i malgrat la predisposició de les administracions responsables, encara no hi ha cap compromís ferm per a reduir l'alta accidentalitat en aquesta via: des de l'any 2012 han mort 45 persones a la N-340; 17 d'elles, durant el 2015.
 

Com a solució al gravíssim problema d'accidentalitat que es registra, el Ministeri de Foment ha plantejat la construcció de nou rotondes al llarg de la N-340 a les províncies de Tarragona i Barcelona. Per a determinar l'eficàcia de les rotondes, l'estudi del RACC analitza les paràmetres següents:

  • Sinistralitat viària a la N-340
  • Ubicació i tiplogia dels accidents
  • Implicació de vehicles pesants en els accidents


Comparativa

Conclusions

Davant la proposta de construir rotondes a la N-340, les conclusions de l'estudi indiquen el següent:

  • Aquesta mesura no resol el problema de fons de la N-340, que són els xocs frontals
  • És probable que augmenti la congestió a determinades rotondes, sobretot en períodes d'alta intensitat de circulació (estiu i festius)
  • Les rotondes poden, paradoxalment, augmentar el risc d'accident frontal en altres llocs, perquè propicien una velocitat mitjana menor de circulació i, per tant, més intents d'avançaments en altres trams

Per això, el RACC insisteix en la seva proposta de desviar el trànsit de vehicles pesants a la AP-7, una mesura que permetria reduir dràsticament els accidents mortals a la N-340. A més, recorda que els transportistes hi sortirien doblement beneficiats, amb una reducció del 50% del peatge i la disminució dels temps de recorregut, i no suposaria cap cost per a l'administració.

Més informació

CONTENT NOT FOUND: 1428398681815 Mapa. Accidents mortals a la N-340 (2012-2015)