Informe: accidentalitat i intensitat de trànsit a la N-340

Informe sobre l'accidentalitat i intensitat de trànsit a la N-340, que proposa aplicar en aquesta via la mateixa restricció de pas de vehicles pesants aplicada a la N-II.

24/04/2014


Objectius

Després de l'èxit de la restricció de la circulació del pas de vehicles pesants per la N-II a la província de Girona, i la desviació d'aquests a la AP-7 amb una reducció del 50% del peatge, l'estudi planteja els beneficis d'estendre aquesta acció a altres trams de la xarxa, en benefici de la seguretat viària. La proposta sorgeix arran de l'aplicació per part de la DGT d'una restricció de pas per la N-340 entre Nules i Orpesa (Castelló), efectiva des del 17 d'abril.
 
Per això, l'estudi analitza el pas de les vies N-340 i AP-7, que transcorre en paral·lel, per les províncies de Castelló, Tarragona i Barcelona, entre les localitats de Nules (Castelló) i Cervelló (Barcelona). En concret, analitza les variables següents:

  • Accidentalitat global i per trams a ambdues vies
  • Principals trams de concentració d'accidents
  • Intensitat mitjana de trànsit de vehicles convencionals i vehicles pesants
  • Cost de l'accidentalitat

L'informe es basa en les dades estadístiques més recents de l'estudi EuroRAP, corresponents al període 2010-2012.

Conclusions

L'informe planteja dos escenaris possibles: 

  1. Rescat total o parcial dels peatges de l'autopista AP-7 per als vehicles pesants afectats per la restricció, de l'enllaç de la CV-13 amb la AP-7 a Torreblanca, fins a l'enllaç de la AP-7 a l'Ametlla de Mar.
  2. Rescat total o parcial dels peatges de l'autopista AP-7 per als vehicles pesants afectats per la restricció, de l'enllaç de la C-13 amb la AP-7 a Torreblanca fins a Martorell.

En ambdós casos, el desviament del trànsit de vehicles pesants de la N-340 a la AP-7 produiria beneficis, tant en nombre de vides salvades com en l'estalvi de despeses dels transportistes, que compensarien el cost generat per la mesura.