Informe: valoració de la proposta de permetre la circulació de camions de fins a 60 tones
El RACC sol·licita la suspensió d’aquesta mesura mentre no s’hagi fet una prova pilot a determinats trams de la xarxa de carreteres.
19/01/2015
Objectius
El RACC emet una nota de valoració sobre la modificació del Reglament General de Vehicles que permetria la circulació per la xarxa viària espanyola de camions de massa màxima de 60 tones.
Actualment, el transport de mercaderies a Espanya es fa en camions de fins a 16,5 metres, entre cap tractor i remolc, o de 18,5 metres en camions rígids que sumin un remolc.
Els "supercamions" (de 60 tones) poden arribar a mesurar 25 metres de longitud i 4,5 metres d'alçada.
Conclusions
El RACC sol·licita la suspensió d'aquesta mesura mentre no s'hagi fet una prova pilot a determinats trams de la xarxa de carreteres (com ja s'està fent a diferents estats membres de la Unió Europea) i fins que no se n'avaluï l'impacte en termes de cost-benefici.
En concret, el club proposa una avaluació prèvia per a conèixer en quina mesura s'aconsegueixen els objectius plantejats quant a estalvi energètic, disminució d'emissions i costos inferiors en l'activitat del transport. L'estudi previ també permetria valorar paràmetres referents a:
- Seguretat viària: comportament dels dispositius de seguretat activa (per exemple, el sistema de frenada), en aquest tipus de vehicles
- Afectació a les infraestructures: deteriorament del paviment de la carretera i afectació als sistemes de contenció de vehicles en cas d'impacte
A més, considera que la proposta d'autorització d'una major càrrega logística per vehicle a la carretera pot tenir un impacte negatiu en el transport ferroviari de mercaderies.