Auditoria: Motos a la zona urbana de Barcelona
El RACC ha presentat una nova auditoria en què analitza el comportament dels motoristes que transiten per Barcelona.
01/10/2014
Objectius
El principal objectiu d'aquesta auditoria és l'obtenció de dades a la ciutat de Barcelona relatives als següents aspectes:
- El comportament dels motoristes que transiten pel carrer
- Les característiques de la infraestructura viària disponible
- La sostenibilitat relacionada amb la mobilitat en moto i ciclomotor
També ha analitzat les característiques de la infraestructura viària disponible per a aquest col·lectiu i aspectes d'accidentalitat i sostenibilitat relacionats amb la mobilitat en moto i ciclomotor.
Conclusions
Una comparativa entre les dades obtingudes en aquesta auditoria i les estadístiques d'anys anteriors permet observar l'evolució del comportament dels motoristes i el nombre de les víctimes d'accidents de moto.
Algunes de les dades més destacades d'aquesta auditoria són les següents:
- El 45% de les motos tenen més de 7 anys i una normativa d'emissions anterior a l'Euro3, cosa que implica unes partícules contaminants més elevades
- A Barcelona de mitjana es produeixen tres víctimes greus cada setmana per accident de moto (156 anuals), encara que en els darrers 7 anys les víctimes en accident de moto s'han reduït un 43%
- Un 32% dels motoristes no senyalitza amb intermitents els girs a les cruïlles, cosa que eleva el risc d'impacte fronto-lateral amb altres vehicles
Recomanacions
Un cop analitzats els resultats de l'auditoria el RACC recomana:
- Intensificar les campanyes de formació, incidir en les campanyes de control de velocitat a la zona urbana i intensificar les de convivència entre cotxe i moto
- Millorar l'accessibilitat a les zones avançades de moto, implantar una auditoria permanent de l'estat del paviment a la xarxa urbana i permetre que les motos i ciclomotors puguin fe rús dels carrils bus als accessos de la ciutat (C-31)
- Implantar un pla d'ajudes a la compra de motocicletes ("Pla PIVE") que proporcioni rebaixes significatives en motocicletes noves, però incloent certs sistemes de seguretat, com l'ABS
El RACC proposa un Pla PIVE per a motos perquè el 45% de les motos tenen més de 7 anys i una normativa d'emissions anterior a l'Euro3.