Auditoria: Motos a la zona urbana de Madrid

Auditoria sobre els hàbits de comportament dels motoristes, la infraestructura viària per a aquest col·lectiu, i la sostenibilitat i accidentalitat en la mobilitat en moto o ciclomotor a Madrid.

16/04/2015


Objectius

El principal objectiu d'aquesta auditoria és l'obtenció de dades a la ciutat de Madrid relatives als següents punts:

  • El comportament dels motoristes que circulen pel carrer
  • Les característiques de la infraestructura viària disponible
  • La sostenibilitat relacionada amb la mobilitat en moto i ciclomotor

Conclusions

Una comparativa entre les dades obtingudes en aquesta auditoria i les estadístiques referents a anys anteriors permet observar l'evolució del comportament dels motoristes i el nombre de víctimes d'accidents de moto. 

Les dades més destacades que es desprenen d'aquesta auditoria són les següents:

  • El 39% dels ferits greus en accidents de trànsit a Madrid són motoristes
  • Les infraccions en la conducció de motos a Madrid ha disminuït en els darrers cinc anys. Com a dada negativa, però, destaca l'augment de l'ús del sentit contrari per a fer avançaments en cua
  • El 80% del parc de motocicletes i ciclomotors de Madrid té menys de 10 anys i disposa de la tecnologia Euro III, la menys contaminant

Recomanacions

Per a millorar la seguretat dels motoristes i la correcta cohabitació amb altres mitjans de transport i els vianants, el RACC recomana:

  • Intensificar les campanyes i la formació destinades a millorar la seguretat del motorista
  • Millorar la infraestructura amb l'aplicació progressiva de places d'estacionament de motos a la calçada, la revisió dels punts de risc i l'ampliació de les zones avançades per a motos
  • Fer encara més sostenible el parc de motocicletes fomentant la renovació dels vehicles amb tecnologia inferior a Euro III, aplicant un pla PIVE per a les noves motos que incorporin ABS i ampliant els avantatges a motocicletes elèctriques (punts de recàrrega, flotes municipals, impost de circulació, etc.).