Campanya: “2seconds”
La campanya #2seconds, impulsada pel RACC i la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA), té l'objectiu de reduir els accidents de trànsit provocats per les distraccions.
25/09/2019
Objectius
Segons la Dirección General de Tráfico (DGT), la conducció distreta està darrere del 28% dels accidents i el 33% dels morts a les carreteres a Espanya i s’ha convertit en la primera causa d’accidentalitat per davant de la velocitat i l’alcohol. Les accions que provoquen distraccions més freqüents són l’ús del mòbil, manipular el GPS, buscar objectes, menjar, beure o discutir amb els acompanyants.
Sota el lema #2seconds (“2 segons”), la campanya del RACC i la FIA posa de manifest que molt poc temps de distracció és suficient per patir un accident de trànsit. Per exemple, escriure un missatge de text al volant per ciutat equival a circular distrets com a mínim 20 segons (278 metres), la distància equivalent a dues illes de l'Eixample..
La campanya internacional, que ja s’ha presentat a la Comissió Europea, es posarà en marxa a 33 països d’Europa, Orient Mitjà i Àfrica, com ara França, Itàlia, els Països Baixos, el Regne Unit, els Emirats Àrabs Units o Tanzània.
Accions
Els missatges de la campanya es difondran en canals digitals i a través de les principals xarxes socials del RACC: Instagram, Twitter i Facebook. Els continguts pretenen sensibilitzar tota la ciutadania i promoure una conducció atenta i sense distraccions en els desplaçaments. Són missatges directes i concisos com ara “Fer un petó a la teva parella pot matar si estàs conduint” o “Fer-se una selfie pot matar si estàs conduint”.
Entre els materials, destaquen múltiples imatges amb missatge i diversos vídeos animats que alerten dels perills quotidians que poden originar una distracció mentre conduïm. Tot aquest contingut s’aglutina a la pàgina web www.fiaregion1.com/2seconds.