Campanya: “Motocivisme. Per un ús responsable de la moto”
Els principals pilots catalans de motociclisme donen suport a aquesta campanya, adreçada a reduir l'índex d'accidentalitat a Barcelona i prendre actituds cíviques entre el col·lectiu de motoristes.
05/07/2010
Objectius
L'aleshores alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i el president del RACC, Sebastià Salvadó, van presentar el juliol del 2010 la campanya Motocivisme, que neix amb l'objectiu de reduir l'accidentalitat entre el col·lectiu de motoristes barcelonins i de conscienciar sobre les xifres reals d'accidentalitat, exposant les causes i fomentant un codi de bones pràctiques.
Els objectius principals de la campanya són:
- Reduir els índex d'accidentalitat del col·lectiu de motociclistes a Barcelona monitoritzant les variables d'accidentalitat claus
- Evidenciar el risc de conduir motocicletes: conscienciar sobre les xifres reals d'accidentalitat del col·lectiu, exposar-ne les causes i fomentar un codi de bones pràctiques
- Desenvolupar un moviment dins i fora del col·lectiu d'usuaris sota el lema Motocivisme
- Dissenyar i aplicar projectes de millora de les infraestructures per als motociclistes, com les millores en el control de semàfors que ja s'han implantat a les sis cruïlles més perilloses per als motociclistes
Algunes de les figures més rellevants del motociclisme (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Pol i Aleix Espargaró, Marc Márquez o Efren Vázquez) van signar el decàleg de la campanya i van participar en un debat sobre la importància de ser prudents i respectuosos quan es condueix una moto.
Accions de la campanya
Les accions de la campanya estan adreçades als conductors, els vehicles i els àmbits de control i vigilància amb l'objectiu d'assolir un comportament més cívic. Algunes de les accions més destacades són:
- Cursos de conducció segura amb moto per la ciutat
- Cartells i pantalles d'informació al carrer
- Estudi de millores de les infraestructures (cruïlles perilloses), com el control de semàfors, implantació de zones avançades per a motoristes, etc.
- Aparcaments per a motos
- Accions en locals de lleure, bars, espectacles, etc.
Consells dels campions del món
La dada: un de cada dos ferits greus en un accident de moto superava la taxa permesa d'alcoholèmia.
La dada: en cas d'accident, un de cada sis motoristes s'exposa a patir lesions facials per no portar un casc integral.
El dato: en España, 11 motoristas mueren cada semana en accidente de moto.
El dato: uno de cada cinco motoristas conduce en zig-zag o entre carriles.
La dada: els conductors que accedeixen a la moto a través d'un permís de cotxe tenen el doble de possibilitats de patir un accident mortal o greu.
La dada: no respectar els semàfors és la causa d'un de cada set accidents de motoristes en zona urbana.
Més informació
Dossier de premsa: campanya Motocivisme
Estudi: L?accidentalitat de les motocicletes en zona urbana (Barcelona 2002-2007)