Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (2013)

L'edició de 2013 de l'estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (SRI) ha analitzat 33 models de cadiretes de diferents grups, centrant-se en la seguretat, la facilitat d'ús i l'ergonomia, la presència de substàncies nocives i l'acabat.

15/05/2013


Objectius

Des de l'any 2000, el RACC ha publicat almenys un cop l'any l'estudi comparatiu de l'ADAC de sistemes de retenció infantil (SRI) de tots els grups de pes (0, 0+, I, II i III). L'estudi de 2013 analitza 33 sistemes de tots els grups de pes.
 
Els estudis duts a terme pels clubs d'automòbil i ICRT (International Consumer Research and Testing) sobre els SRI s'han convertit en una guia pràctica i actualitzada per als pares en el moment de comprar un SRI.

Els principals criteris d'avaluació de l'estudi són:

  • Seguretat (50% de la valoració final): protecció en cas d'impacte frontal, protecció en cas d'impacte lateral, guia del cinturó / ajustament de la mida, estabilitat al seient del vehicle i suport del cap
  • Facilitat d'ús i ergonomia (50%):

    • Facilitat d'ús (80%): risc d'ús incorrecte, sistema per cordar/descordar el cinturó de l'infant, instal·lació i extracció de la cadireta, modificació de la cadireta (esforç per a adaptar-la a un infant més petit o més gran) i instruccions
    • Ergonomia (20%): recolzament per a les cames, encoixinat i visibilitat per a l'infant
  • Anàlisi de substàncies nocives.

Resultats

Dos productes van obtenir la valoració de "molt bo" i 15 es van considerar "bons", per la qual cosa els pares disposen d'una selecció bastant àmplia de cadiretes raonables. La Babyauto Sinar va ser qualificada com a "dolenta" en no superar la prova establerta pel test quant a impacte lateral i substàncies nocives.

Quatre dels productes inclosos en l'estudi permeten assegurar a nens de més de 13 kg en sentit contrari a la marxa del vehicle. Aquests són la Cybex Sirona, Takata Midi & Basi Isofix, Britax Max-Way i Klippan Triofix & Base Isofix. Aquestes cadiretes són una bona elecció quan el nen creix ràpidament i deixa de poder utilitzar un cabàs. Amb un sistema de retenció instal·lat en sentit contrari a la marxa, les càrregues sobre el cap són sensiblement menors en cas d'impacte frontal, la qual cosa és necessari per als bebès, els colls dels quals són encara vulnerables.

Anàlisi detallada cadireta a cadireta en la documentació adjunta.


Més informació

 Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (2013)

Avís legal

La publicació i difusió d’aquest estudi per part del REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC, mentre que el RACC té la consideració d’Organització de Consumidors i Usuaris, i ambdues són una Associació i Fundació, respectivament, sense ànim de lucre, es realitza en desenvolupament del seu objecte, dins la seva activitat informativa als consumidors i usuaris en nom de la millora de la seguretat viària.

El REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC es limiten a publicar els resultats de l’estudi realitzat per Stiftung Warentest i l’automòbil club alemany (ADAC), en relació a diferents models de cadiretes existents al mercat, de manera que el REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC no són responsables del contingut de l’estudi, ni de l’anàlisi de les mostres, que es limiten a publicar, i de la mateixa manera tampoc se’n fan responsables.

L’adquisició de les mostres per a les proves es realitza a comerços, per catàleg o del mateix fabricant de forma aleatòria, estant totes les cadires homologades segons normativa ECE R44/03, ECE-R44/04 o ECE-R129 i UNECE. Per tant, totes les cadiretes objecte de l’estudi comparatiu són aptes per ser al mercat.