Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (2014)
L’edició del 2014 de l’estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (SRI) ha analitzat 11 models de diversos grups, que solen comercialitzar-se a un preu inferior de 70 euros (baix cost).
23/11/2014
Objectius
Els estudis duts a terme pels clubs d’automòbil i ICRT (International Consumer Research and Testing) sobre els SRI s’han convertit en una guia pràctica i actualitzada per als pares en el moment de comprar un SRI.
Els principals criteris d’avaluació de l’estudi són:
- Seguretat (50% de la valoració final): protecció en cas d’impacte frontal, protecció en cas d’impacte lateral, guia del cinturó / ajustament de la mida, estabilitat al seient del vehicle i suport del cap
- Facilitat d’ús i ergonomia (50%):
- Facilitat d’ús (80%): risc d’ús incorrecte, sistema per cordar/descordar el cinturó de l’infant, instal·lació i extracció de la cadireta, modificació de la cadireta (esforç per a adaptar-la a un infant més petit o més gran) i instruccions
- Ergonomia (20%): recolzament per a les cames, encoixinat i visibilitat per a l’infant
- Anàlisi de substàncies nocives
L’estudi inclou la realització de proves de xoc, de major rigor que les exigides per a l’homologació oficial, i també l’anàlisi de cada SRI per professionals independents. D’aquesta investigació en resulta una valoració final de cada cadireta, segons el barem següent: “molt bé”, “bé”, “satisfactori”, “acceptable” i “malament”.
Comparativa
Més informació
Avís legal
El REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC es limiten a publicar els resultats de l’estudi realitzat per Stiftung Warentest i l’automòbil club alemany (ADAC), en relació a diferents models de cadiretes existents al mercat, de manera que el REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC no són responsables del contingut de l’estudi, ni de l’anàlisi de les mostres, que es limiten a publicar, i de la mateixa manera tampoc se’n fan responsables.
L’adquisició de les mostres per a les proves es realitza a comerços, per catàleg o del mateix fabricant de forma aleatòria, estant totes les cadires homologades segons normativa ECE R44/03, ECE-R44/04 o ECE-R129 i UNECE. Per tant, totes les cadiretes objecte de l’estudi comparatiu són aptes per ser al mercat.