Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (2014)

L’edició del 2014 de l’estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (SRI) ha analitzat 11 models de diversos grups, que solen comercialitzar-se a un preu inferior de 70 euros (baix cost).

23/11/2014

Objectius

Des de l’any 2000, el RACC ha publicat almenys un cop l’any l’estudi comparatiu de l’ADAC de sistemes de retenció infantil (SRI) de tots els grups de pes (0, 0+, I, II i III). El segon estudi presentat el 2014 respon a la demanda d’informació pels consumidors sobre SRI de fabricants menys coneguts, que solen vendre’s a plataformes d’internet a preus més assequibles.

Els estudis duts a terme pels clubs d’automòbil i ICRT (International Consumer Research and Testing) sobre els SRI s’han convertit en una guia pràctica i actualitzada per als pares en el moment de comprar un SRI.

Els principals criteris d’avaluació de l’estudi són:

  • Seguretat (50% de la valoració final): protecció en cas d’impacte frontal, protecció en cas d’impacte lateral, guia del cinturó / ajustament de la mida, estabilitat al seient del vehicle i suport del cap
  • Facilitat d’ús i ergonomia (50%):
    • Facilitat d’ús (80%): risc d’ús incorrecte, sistema per cordar/descordar el cinturó de l’infant, instal·lació i extracció de la cadireta, modificació de la cadireta (esforç per a adaptar-la a un infant més petit o més gran) i instruccions
    • Ergonomia (20%): recolzament per a les cames, encoixinat i visibilitat per a l’infant
  • Anàlisi de substàncies nocives

Comparativa

El model de cadireta més ben puntuat en aquesta edició especial de l’estudi és l’Obaby Tiny Tatty Teddy (grupo 0+), amb la qualificació de “bé”. Quatre models més es consideren “acceptables” i els altres han obtingut una qualificació de “malament”. Cal destacar que en l’anàlisi de cadiretes de baix cost s’han detectat productes que són molt semblants, però es diferencien en petits detalls i es comercialitzen amb noms diferents.

Més informació

 Anàlisi de sistemes de retenció infantil de baix cost (2014)

Avís legal

La publicació i difusió d’aquest estudi per part del REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC, mentre que el RACC té la consideració d’Organització de Consumidors i Usuaris, i ambdues són una Associació i Fundació, respectivament, sense ànim de lucre, es realitza en desenvolupament del seu objecte, dins la seva activitat informativa als consumidors i usuaris en nom de la millora de la seguretat viària.

El REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC es limiten a publicar els resultats de l’estudi realitzat per Stiftung Warentest i l’automòbil club alemany (ADAC), en relació a diferents models de cadiretes existents al mercat, de manera que el REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC no són responsables del contingut de l’estudi, ni de l’anàlisi de les mostres, que es limiten a publicar, i de la mateixa manera tampoc se’n fan responsables.

L’adquisició de les mostres per a les proves es realitza a comerços, per catàleg o del mateix fabricant de forma aleatòria, estant totes les cadires homologades segons normativa ECE R44/03, ECE-R44/04 o ECE-R129 i UNECE. Per tant, totes les cadiretes objecte de l’estudi comparatiu són aptes per ser al mercat.

 Metodologia de l’estudi