Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (2015)

L’edició del 2015 de l’estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (SRI) ha analitzat 27 cadiretes, incloent dos models de la nova normativa “i-Size”.

26/05/2015

Objectius

Des del 2000, el RACC ha publicat almenys un cop l’any l’estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (SRI) de tots els grups de pes que es comercialitzen a Espanya (0, 0+, I, II i III). El 2014 l’estudi va començar a analitzar cadiretes comercialitzades seguint la normativa “i-Size”, que actualment conviu amb la regulació anterior.

Els estudis realitzats pels clubs de l’automòbil i ICRT (International Consumer Research and Testing) sobre els SRI s’han convertit en una guia pràctica i actualitzada per als pares en el moment d’adquirir un SRI.

Els principals criteris d’avaluació de l’estudi són:

  • Seguretat (50% de la valoració final): protecció en cas d’impacte frontal, protecció en cas d’impacte lateral, guia del cinturó / ajustament de la mida, estabilitat al seient del vehicle i suport del cap
  • Facilitat d’ús (40%): risc d’un ús incorrecte, sistema per cordar/descordar el cinturó de l’infant, instal·lació i extracció de la cadireta, modificació de la cadireta (esforç per a adaptar-la a un infant més petit o més gran) i instruccions
  • Ergonomia (10%): recolzament per a les cames, encoixinat i visibilitat per a l’infant
  • Anàlisi de substàncies nocives
L’estudi inclou la realització de proves de xoc, de major rigor que les exigides per a l’homologació oficial, i també l’anàlisi de cada SRI per professionals independents. D’aquesta investigació en resulta una valoració final de cada cadireta, segons el barem següent: “molt bé”, “bé”, “satisfactori”, “acceptable” i “malament”.

Comparativa

L’edició del 2015 ha aplicat, en general, requisits tècnics més estrictes que en anys anteriors. Per exemple, s’han actualitzat els maniquins i els sensors emprats en les proves de xoc, s’han aplicat nous protocols d’assajos en impacte lateral d’EuroNCAP i s’han actualitzat els criteris d’anàlisi de substàncies nocives segons les normes més recents aplicables a joguines i tèxtils.

Els resultats d’aquesta edició de l’estudi constaten les següents conclusions:

  • Catorze cadiretes han obtingut una puntuació de “bé”, i unes altres quatre s’han considerat “satisfactòries”. Aquestes cadiretes no només excedeixen clarament els requisits legalment establerts, sinó que els fabricants també van tenir en compte criteris com els avaluats en aquest estudi
  • Set cadiretes han obtingut una puntuació de “malament”. Una d’elles no va superar la prova d’impacte frontal, mentre que les altres sis van mostrar nivells molt alts en l’anàlisi de substàncies nocives

 

Més informació

 Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (2015)

Avís legal

La publicació i difusió d’aquest estudi per part del REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC, mentre que el RACC té la consideració d’Organització de Consumidors i Usuaris, i ambdues són una Associació i Fundació, respectivament, sense ànim de lucre, es realitza en desenvolupament del seu objecte, dins la seva activitat informativa als consumidors i usuaris en nom de la millora de la seguretat viària.

El REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC es limiten a publicar els resultats de l’estudi realitzat per Stiftung Warentest i l’automòbil club alemany (ADAC), en relació a diferents models de cadiretes existents al mercat, de manera que el REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC no són responsables del contingut de l’estudi, ni de l’anàlisi de les mostres, que es limiten a publicar, i de la mateixa manera tampoc se’n fan responsables.

L’adquisició de les mostres per a les proves es realitza a comerços, per catàleg o del mateix fabricant de forma aleatòria, estant totes les cadires homologades segons normativa ECE R44/03, ECE-R44/04 o ECE-R129 i UNECE. Per tant, totes les cadiretes objecte de l’estudi comparatiu són aptes per ser al mercat.

 Metodologia de l’estudi