Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (maig 2018)
L’edició de maig del 2018 de l’estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (SRI) ha analitzat 29 models de diferents mides, incloent-hi els primers SRI amb coixins de seguretat integrats i el primer elevador aprovat segons el reglament UN ECE Núm. 120 (i-Size).
22/05/2018
Objectius
Els estudis realitzats pels automòbil clubs i ICRT (International Consumer Research and Testing) sobre els sistemes de retenció infantil (SRI) s’han convertit en una guia pràctica i actualitzada per als pares en el moment d’adquirir un SRI.
Els principals criteris d’avaluació de l’estudi són:
- Seguretat (50% de la valoració final): protecció en cas d’impacte frontal, protecció en cas d’impacte lateral, guiatge del cinturó/ajust a la mida, estabilitat al seient del vehicle i suport del cap.
- Facilitat d’ús (40%): risc d’ús incorrecte, cordat/descordat del cinturó de l’infant, instal·lació i extracció de la cadireta, modificació de la cadireta (esforç per adaptar-la a un infant més petit o més gran) i instruccions.
- Ergonomia (10%): suport de les cames, encoixinat i visibilitat per a l’infant.
- Anàlisi de substàncies nocives.
Comparativa
Quatre SRI han estat valorats com a “molt insatisfactoris” i dos dels quals (Giordani Evolution Isofix i Concord Ultimax i-Size) han suspès l’assaig d’impacte frontal i, per tant, no obtenen la recomanació del Club. Als teixits de les fundes dels altres dos models considerats “molt insatisfactoris” (Jané Gravity i Avionaut Ultralite + base IQ) s’han trobat alts nivells de substàncies nocives, la qual cosa porta un resultat de “molt insatisfactori”, d’acord amb el protocol d’avaluació.
Més informació
Avís legal (estudi maig 2018)
Metodologia de l’estudi