Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (octubre 2016)

L’edició d’octubre del 2016 de l’estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (SRI) ha analitzat 14 noves cadiretes, incloent-ne vuit sota la nova normativa “i-Size”.

24/10/2016

Objectius

Des de l’any 2000, el RACC ha publicat almenys un cop l’any l’estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (SRI) de tots els grups de pes que es comercialitzen a Espanya (0, 0+, I, II i III). El 2014 l’estudi va començar a analitzar cadiretes comercialitzades sota la normativa “i-Size”, que actualment conviu amb la regulació anterior.

Els estudis realitzats pels automòbil clubs i ICRT (International Consumer Research and Testing) sobre els sistemes de retenció infantil (SRI) s’han convertit en una guia pràctica i actualitzada per als pares en el moment d’adquirir un SRI.

Els principals criteris d’avaluació de l’estudi són:

  • Seguretat (50% de la valoració final): protecció en cas d’impacte frontal, protecció en cas d’impacte lateral, guiatge del cinturó/ajust a la mida, estabilitat al seient del vehicle i suport del cap.
  • Facilitat d’ús (40%): risc d’ús incorrecte, cordat/descordat del cinturó de l’infant, instal·lació i extracció de la cadireta, modificació de la cadireta (esforç per adaptar-la a un infant més petit o més gran) i instruccions.
  • Ergonomia (10%): suport de les cames, encoixinat i visibilitat per a l’infant.
  • Anàlisi de substàncies nocives.
L’estudi inclou la realització de proves de xoc, de major rigor que les exigides per a l’homologació oficial, així com l’anàlisi de cada SRI per part de professionals independents. Així en resulta una valoració final de cada cadireta segons el barem següent: “molt bé”, “bé”, “satisfactori”, “acceptable” i “malament”.

Comparativa

Del total de cadiretes analitzades, set models han obtingut una valoració de “bo” i uns altres dos han estat valorats com a “satisfactori”. Aquests sistemes han superat clarament els requeriments legals i han tingut en compte els requeriments dels usuaris durant el seu procés de desenvolupament.

Uns altres dos models han estat valorats com a “suficient” i tres obtenen una qualificació de “deficient”, a causa principalment a les deficiències detectades en la prova d’impacte frontal o a causa de la dificultad d’ús..

 

Més informació

 Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil (octubre 2016)

 

 

Avís legal

La publicació i difusió d’aquest estudi per part del REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC, mentre que el RACC té la consideració d’Organització de Consumidors i Usuaris, i ambdues són una Associació i Fundació, respectivament, sense ànim de lucre, es realitza en desenvolupament del seu objecte, dins la seva activitat informativa als consumidors i usuaris en nom de la millora de la seguretat viària.

El REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC es limiten a publicar els resultats de l’estudi realitzat per Stiftung Warentest i l’automòbil club alemany (ADAC), en relació a diferents models de cadiretes existents al mercat, de manera que el REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC no són responsables del contingut de l’estudi, ni de l’anàlisi de les mostres, que es limiten a publicar, i de la mateixa manera tampoc se’n fan responsables.

L’adquisició de les mostres per a les proves es realitza a comerços, per catàleg o del mateix fabricant de forma aleatòria, estant totes les cadires homologades segons normativa ECE R44/03, ECE-R44/04 o ECE-R129 i UNECE. Per tant, totes les cadiretes objecte de l’estudi comparatiu són aptes per ser al mercat.

 Metodologia de l’estudi