Estudi. Sistemes de frenada en motocicletes lleugeres

Anàlisi de l’efectivitat dels sistemes d’assistència a la frenada en motos CBS i ABS mitjançant assajos de frenada en motocicletes lleugeres.

21/04/2014


Objectius

L’accidentalitat de motocicletes i ciclomotors continua sent una assignatura pendent en la seguretat viària a Espanya, amb un ritme de descens de víctimes mortals molt inferior al dels turismes. Tres de quatre accidents de moto tenen lloc en vies urbanes i el risc de patir un accident greu a ciutat és vuit cops més elevat entre els motoristes que entre els conductors de turismes.

El RACC ha presentat l’estudi “Sistemes de frenada en motocicletes lleugeres”, fet en el marc del projecte de la FIA “Seguretat de les motocicletes lleugeres”, en què participa juntament amb clubs d’automòbil d’Itàlia (ACI), Alemanya (ADAC) i Eslovènia (AMZS).

Conclusions

Les principals conclusions de les proves de frenada indiquen el següent:

  • Els vehicles motoritzats de dues rodes estan en desavantatge respecte dels altres vehicles: disposen majoritàriament de sistemes de frenada convencionals, amb fre de disc petits, rodes petites i sense ABS.
  • És molt important trobar la solució tècnica òptima per a motocicletes lleugeres, en forma de sistemes de frenada potents amb ABS.
  • Els usuaris de vehicles motoritzats de dues rodes també han de formar-se en la frenada amb ABS per a aprofitar-ne tot el potencial.
  • Per a aconseguir més seguretat viària per a motocicletes lleugeres a ciutat, els sistemes de frenada tan potents amb l’ABS han de tenir més prioritat. De manera transitòria, un sistema CBS correctament configurat pot millorar la frenada i l’efectivitat de la maniobra de frenada considerablement.
  • Quan es tracta de l’estabilitat de conducció, només el sistema ABS és capaç d’impedir la pèrdua de control sobre el vehicle i, possiblement, la caiguda.


Galeria

Més informació

 Estudi. Sistemes de frenada en motocicletes lleugeres