Jornada iMobility Challenge: presentació de sistemes intel·ligents a Barcelona
Presentació d'alguns dels principals sistemes intel·ligents per a vehicles a legisladors, professionals de la indústria de l'automòbil i experts en mobilitat a Barcelona.
09/10/2014
Objectius
L'acte va ser inaugurat per Sebastià Salvadó, president del RACC; Jean Todt, president de la FIA; Joaquim Forn, primer tinent d'alcalde de Barcelona; María Seguí, directora de la Direcció General de Trànsit (DGT); Pere Torres, secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya; i Frank Seidel, president del Grup Bosch a Espanya i Portugal.
Durant aquesta trobada, a més de les demostracions de tecnologia, es va celebrar un debat –moderat per Ignasi Ferrer, director d'Innovació d'Applus IDIADA– amb Francesc González Balmas, president de STA; Ricardo Olalla, director de Vendes Automoció Equip Original de BOSCH; Jaime Moreno, subdirector general de Gestió de la Mobilitat de la DGT, Jacob Bangsgaard, director general de la Regió I FIA, i Nino Zambara, Comissió Europea, DG Connect.
iMobility Challenge és un projecte, finançat per la UE i que va a càrrec de la DG Connect de la Comissió Europea, per demostrar els beneficis d'una mobilitat eficient, segura i intel·ligent a través de noves solucions per a un Sistema de Transport Intel·ligent (ITS).
Tecnologies presentades
Les principals tecnologies presentades a la jornada són:
- Frenada d'Emergència Autònoma (AEB) amb detecció de vianants: considerada un dels avenços més significatius en matèria de seguretat des del cinturó de seguretat o el coixí de seguretat. A Espanya, el RACC estima que si tot el parc mòbil de turismes, furgonetes i camions lleugers tingués AEB es podrien evitar 331 morts, així com 1.547 ferits greus i 25.832 ferits lleus, amb un estalvi anual de 941 milions d'euros en costos derivats de l'accidentalitat.
- Control d'Estabilitat de Motocicletes (MSC): sistema que utilitza el Sistema Antibloqueig de Frens Combinat de la moto (C-ABS) i el Control de Tracció de la Motocicleta, per ajudar els motoristes a mantenir el control de la seva motocicleta.
- eCall: sistema de trucada d'emergència que serà incorporat a tots els turismes nous el 2017. Té el potencial de salvar 2.500 vides cada any a Europa, reduint el temps de resposta dels serveis de rescat en cas d'accident en un 50% a les zones urbanes i en un 40% a les zones rurals.
Galería
En la inauguración de la jornada, el presidente de la FIA, Jean Todt, señaló que “estamos ante el inicio de una nueva era en la movilidad, lo que nos llevará a una experiencia de conducción más segura, ecológica e inteligente".
Demostración del funcionamiento del sistema de Frenado de Emergencia Autónomo (AEB) con detección de peatones.
Demostración de la eficacia del Control de Estabilidad para Motocicletas (MSC).
El presidente de la FIA, Jean Todt, atiende a los medios de comunicación presentes en la jornada.
Més informació