Tribuna RACC: “L’accidentalitat de les motos a Madrid: anàlisi i solucions”
Tribuna de la Mobilitat al voltant de l’increment de la sinistralitat de ciclomotors i motocicletes, amb la participació tant de l’administració com de representants d’institucions relacionades amb el món de la moto.
08/11/2011
Objectius
Entre 2004 i 2009, l'ús de la motocicleta a Madrid s'ha incrementat un 33% i ha situat el parc madrileny de vehicles de dues rodes a motor entre els principals d'Espanya, amb més de 180.000 unitats.
L'increment del nombre de motoristes ha suposat una reducció dels nivells de congestió de la ciutat, però també l'increment de l'accidentalitat d'aquest tipus de vehicles, afectant durant el període de 2004 a 2009 més de 20.000 persones, nou cada dia.
Amb el repte de promoure un intercanvi d'idees que contribueixi a reduir aquestes xifres, el RACC ha organitzat una nova Tribuna de la Mobilitat, amb la participació tant de l'administració com de representants d'institucions relacionades amb el món de la moto. Entre ells, el delegat de Seguretat de l'Ajuntament de Madrid, Pedro Calvo, i el director general de Trànsit, Pere Navarro..
Intervencions de la jornada
El director general de Trànsit, Pere Navarro, va destacar que "la seguretat viària és el motor de transformació de la societat" i va advertir que en el 90% dels accidents mortals de tràfic hi ha implicat un motorista.
El delegat de Seguretat de l'Ajuntament de Madrid, Pedro Calvo, va descriure les accions realitzades i per realitzar per part de l'Ajuntament per promoure l'ús de la moto.
Taula rodona amb la participació de Joaquín Jiménez Barral (Ajuntament de Madrid), Ángel Soria (Muévete por Madrid en moto), Albert Alumà (RACC) i Juan Manuel Reyes (Mutua Motera).