Informe. Valoració del RACC sobre la instal·lació de nous radars a Barcelona
Davant la caiguda de la sinistralitat en la darrera dècada, el RACC considera excessiva la previsió de l’Ajuntament de Barcelona d’instal·lar nous radars de tram i fixos.
18/02/2022
Conclusions
radars. En concret, l’informe assenyala que el nombre de víctimes mortals a la ciutat de Barcelona ha passat de 304 el 2010 a 155 el 2020.
Davant la mesura anunciada per l’Ajuntament, el RACC considera que:
- Instal·lar vuit vegades més radars dels que hi havia fins ara (afegint 48 als 6 actualment actius) no pot justificar-se com una mesura de seguretat viària, atès que ni el nombre d’accidents ni el de víctimes s’ha incrementat d’aquesta manera en els últims anys a Barcelona.
- Únicament tenen sentit els 12 radars previstos en entorns escolars (carrers amb límit reduït a 30 km/h) i els 4 radars de tram a túnels urbans (ronda del Mig, túnel de la Rovira, túnel de Glòries i Ronda Litoral, entre Miramar i la Barceloneta).
- La resta dels radars tenen un objectiu més cívic que de seguretat viària, per pacificar el trànsit de la ciutat. En aquest sentit, el RACC és més partidari d’altres mesures com a campanyes en lloc de sancions.
Per tot plegat, el RACC demana a l’Ajuntament que, dels 48 nous radars fixos que ha anunciat, reconsideri la decisió d’instal·lar-ne 32 i que es limiti al desplegament dels 16 radars que se situaran en entorns escolars i túnels urbans.
Més informació a la documentación adjunta.
L’informe assenyala també que el RACC sempre ha defensat els radars com un instrument eficient per reduir els accidents de trànsit, especialment a les carreteres i sempre que estiguin degudament situats. De la mateixa manera, el Club s’ha oposat en tot moment al fet que els radars s’utilitzin com una mesura recaptatòria.