Auditoria: Aparcaments a ciutats europees

Les conclusions de l’estudi assenyalen que els aparcaments europeus no s’adapten a l’amplada màxima recomanable (2,50 m mínims d’amplada i 5 m de longitud).

26/11/2014


Objectius

El RACC, juntament amb 17 clubs de l'automòbil europeus més, integrats al consorci EuroTest, ha inspeccionat els aparcaments subterranis de 15 ciutats europees amb el doble objectiu d'oferir informació de primera mà a l'usuari perquè esculli la millor opció en el moment d'aparcar el seu vehicle i d'informar públicament perquè es resolguin les deficiències detectades.

La llista de comprovació elaborada al catàleg de criteris consta de les categories següents:

  • Seguretat (40%)
  • Accessibilitat (30%)
  • Facilitats per a l'usuari (20%)
  • Tarifes (10%)

Conclusions

  • La conclusió principal de l'estudi és l'evidència que els aparcaments europeus no s'adapten a l'amplada màxima recomanable (2,50 m mínims d'amplada i 5 m de longitud)
  • D'altres deficiències detectades als aparcaments europeus són l'accessibilitat (rampes d'entrada i de sortida), la manca de places d'aparcament dissenyades per a famílies amb nens, el disseny de determinats aparcaments que comporten dificultats de maniobra per a aparcar, la carència de vials per a la circulació dels vianants i la manca de telèfons d'emergència

Recomanacions

  • Es recomana als ajuntaments que modifiquin les ordenances que regulen els aparcaments per a adaptar-los a la mida actual dels vehicles
  • Les noves places d'aparcament haurien de tenir una amplada mínima de 2,50 metres 
  • La implementació d'aquesta mida hauria de ser obligatòria per a les noves instal·lacions i en el moment en què es renovi la concessió