Auditoria: Zona regulada d’estacionament a Girona

L'auditoria sobre la qualitat de les zones d'aparcament regulades de Girona valora positivament aquest servei però recomana un seguit de millores.

26/11/2014


Objectius

L'auditoria ha avaluat el servei públic d'aparcament en superfície (zona blava) de Girona pel que fa a la seva afectació quant a la mobilitat quotidiana i els hàbits dels seus usuaris, amb la finalitat de motivar les administracions competents a fer un procés progressiu d'adequació i millora. S'avalua: 

  • El nivell de servei als conductors: paràmetres com el temis i altres aspectes formals del sistema d'estacionament regulat (senyalització, amplada de les places, proximitat de parquímetres, atenció del personal, etc.)
  • El nivell de servei a la resta d'usuaris de l'espai públic: afectacions directes als diversos mitjans de transport (transport públic, vianants, bicicletes, etc.) i les molèsties que es poden ocasionar als guals o a les cantonades de la via pública (vehicles il·legals(
  • El nivell de servei al conjunt de la ciutat: ha d'aconseguir un ús intens de les places disponibles, i també oferir una regulaicó del cost-temps que ajudi a la mobilitat global de la ciutat

Conclusions

La valoració global del funcionament de les zones blaves i verdes d'aparcament a la ciutat de Girona és positiva, malgrat que es recomanen algunes millores: 

  • El nivell de servei a la ciutat està per sota dels límitis necessaris. Es podria millorar promovent que les places tinguin una major rotació de vehicles (l'ideal és de més de sis vehicles diaris per aparcament). També cal delimitar millor l'espai per a augmentar la comoditat dels usuaris que aparquen
  • Es valora de manera acceptable la incorporació recent de les noves zones verdes i blaves i no es detecten necessitats urgents causades per un funcionament inadequat de la zona regulada. Tot i això, el marge de millora és elevat en tractar-se d'una de les principals ciutats de Catalunya