Campanya: “Exigeix ESC”

El RACC llança la campanya "Exigeix ESC!", protagonitzada per Pedro Martínez de la Rosa i impulsada per la Comissió Europea i Euro NCAP, per fomentar la incorporació d'aquest dispositiu en tots els vehicles.

28/11/2007


Objectius

L'ESC (Control Electrònic d'Estabilitat) és una tecnologia que evita la pèrdua de la trajectòria del vehicle en maniobres brusques, i pot reduir el risc d'accident en condicions d'humitat i gel fins en un 40%, i el risc per derrapatge en un 80%. Si tots els vehicles incorporessin aquest sistema de sèrie, es podrien salvar fins a 600 vides a l'any a Espanya. Malgrat la rotunditat d'aquestes dades, les estadístiques assenyalen que els vehicles amb ESC a Espanya continuen sent una minoria tot i que, poc a poc, es va introduint en els nous models del mercat.

La Fundació RACC ha participat en la campanya europea ”Choose ESC!” –"Exija ESC!” és l'adaptació espanyola realitzada per la Fundació–, impulsada per la Comissió Europea i Euro NCAP. Aquesta iniciativa planteja l'objectiu d'aconseguir un 100% d'implantació d'aquest sistema de seguretat en els cotxes nous abans de 2010. Per aconseguir-ho, es proposa incrementar la demanda del ESC mitjançant la conscienciació de l'usuari final del vehicle sobre la importància de conduir un automòbil amb elements de seguretat activa d'aquestes característiques.

Accions

A Espanya, la campanya s'ha desenvolupat amb la col·laboració de Robert Bosch Espanya i ha estat protagonitzada pel pilot de Fórmula 1 Pedro Martínez de la Rosa, que apareix en el vídeo promocional al costat de Michael Schumacher o el president de la FIA, Max Mosley. A més s'han editat 500.000 tríptics, que s'han distribuït a través de concessionaris, autoescoles, etc.