Estudi: Coneixement de dispositius de seguretat

El RACC ha participat en una enquesta europea per a analitzar el coneixement i l’acceptació dels sistemes de seguretat de l’automòbil entre els conductors.

03/08/2011


Conclusions

L'enquesta, integrada en el projecte eSafety Challenge, s'ha fet a 5.000 conductors (500 dels quals, a Espanya) de 10 països europeus (Alemanya, França, Itàlia, Gran Bretanya, Polònia, Àustria, Bèlgica, Txèquia, Holanda i Espanya).

L'estudi ha permès avaluar el grau d'informació dels automobilistes respecte de sis sistemes intel·ligents de seguretat:

  • ESC: Tecnologia antibolcada i antiderrapada que aplica pressió de frenada de manera autònoma sobre les rodes per a ajudar a estabilitzar el vehicle. A Espanya, si tots els vehicles el portessin, podria arribar a salvar 600 vides l'any
  • Dispositiu de frenada d'emergència: Detecta amb antelació el perill d'una col·lisió posterior imminent, avisa el conductor del perill i l'ajuda amb els frens. Permetria reduir un 28% les col·lisions posteriors amb lesions personals
  • Detector d'angles morts: Ajuda els conductors a evitar col·lisions amb el vehicle del carril proper monitoritzant els angles morts als laterals dels vehicles. Implantar-lo suposaria un 8% menys d'accidents en canviar de carril a les autopistes
  • Avís de control de velocitat: Ajuda els conductors a mantenir la velocitat correcta, a evitar els excessos i possibles accidents. Permet una reducció del 20% de lesions en àrees urbanes
  • Avís canvi de carril: Dispositiu que vigila la posició del vehicle dins el carril i avisa el conductor si surt del carril o està a punt de fer-ho, sempre que no estigui activat l'intermitent
  • Dispositiu de llums adaptables: Sistema que ajuda a veure-hi més enllà i millor quan hi ha males condicions lumíniques, sobretot als revolts. Els llums dinàmics giren els fars en el sentit de la marxa, seguint el grau de gir del volant i il·luminant el camí de la carretera